به گزارش مشرق، کيهان خبر داد: شريعتي در جواب يکي از مخالفين اعدام منافقين نوشت: تو مي تواني در مقام انتولوژي و مقام ثبوت بگويي اعدام کاري انساني و اخلاقي است يا خير. من هم مي توانم تا جايي با تو موافق باشم يا نباشم اما در مقام اثبات و اپيستومولوژي در مورد ماجراي اعدام هاي سال 67، با حکومتي مواجهي که قانون گذاران و شارعان آن براساس قوانين اساسي و موضوعه آن که البته مستظهر به راي اکثريت قاطع مردم آن روزگار بوده است در شرايطي خاص که ناشي از بحران خاتمه جنگ و مواجهه با خيانت يک گروه تروريست در تجاوز و حمله نظامي به خاک ميهن و بيم پيوند خوردن ارتش بعثي عراق با اين حمله بوده است تصميمي مبتني بر شرايط ناخواسته و تحميل شده مي گيرد و به مقتضاي قانون، عناصر واعضاي آن گروه تروريستي را اعدام مي کند و سوداي خيانت را از ميان مي برد.
من از اين تصميم امام خميني متکي بر شرايط خاص حمايت مي کنم.
وي با اشاره به سر موضع بودن منافقين اعدام شده نوشت: حکم امام و تصميم سياسي قضايي و نظامي ايشان قابل دفاع است.
پيش از اين عباس عبدي هم با اشاره به ترورها، جنايت ها و سرانجام هجوم نظامي منافقين در سال 67 به کشور با پشتيباني رژيم صدام تاکيد کرده بود که هر دولت ديگري هم بود با تروريست ها همين برخورد را مي کرد.
بقاياي منافقين طي سال هاي اخير با روحيه گرفتن از ارتداد فکري و سياسي برخي عناصر سابقا انقلابي، درباره اعدام تروريست ها از ملت ايران طلبکار شده اند و البته بايد پاسخ حضرت علي(عليه السلام) به وليد بن عقبه را - که مي گفت تو در جنگ ها کساني از ما را کشته اي - بازگو کرد. امام در پاسخ فرمود خونبهاي آنها را برويد از حق بگيريد که آنها با حق جنگيدند و از پاي درآمدند.
عضو مستعفي حزب مشارکت با دفاع از عناصر وابسته به منافقين در سال 67، تاکيد کرد: اين گروه تروريست به کشور خيانت کرده و با ارتش بعث براي حمله نظامي به ايران پيوند خورده بود.